Nápoly hallatán sokaknak először a város jellegzetes déli fekvése és részben azzal összeköthetően a szegénység jut eszébe. Emiatt akár meglepőnek is tűnhet egy olyan luxusmárkát, mint a Dolce & Gabbana, a tradíciókat őrző, mondhatni családias várossal, sőt, annak egyik szegényebb negyedével összepárosítani. De egy kitűnő fotóssal ez is könnyű feladatnak bizonyult.
A divatcég kampányának célja a friss kollekcióról szóló spontán, élettel teli képek készítése volt, ez alkalommal éppen Nápolyban. A képeken semmiféle beállítottság, csakis a természetesség. Ehhez persze hozzájárul maga a környezet, a háttér is, így minden képen szerepelnek a helyiek, amint épp dolgukra sietnek, ezzel is erősítve a fenti kontrasztot. Vagyis a luxust szemben a szegénységgel, valamint a modernitást szemben a hagyományokkal. A két értékvilág közötti ellentét láttatása tökéletesen kiemeli mindazt, amitől valójában mindez értékké válik. A családiasság légköre, a hely, ahol mindenki tud mindent a másikról, csodásan fogadta be a luxust és a modernitást képviselő csapatot. A nápolyiak szívesen vettek részt „játékukban”, hiszen ez a város – többek mellett F. T. Marinetti, Márai Sándor és Sophia Loren szerint is – egy olyan hely, amelynek óriási szíve van.
A helyi zenészek is részt vettek a kampányban azzal, hogy a kellő hangulat megteremtésével segítettek a modelleknek és a fotósnak a képek készítése során. A tánc pedig még inkább elősegítette a természetességet, a családiasságot és a közelséget, amelyet a szervezők külön is kiemelni kívántak.
A családok, akiket a modellek, a fotós, a közreműködők megismertek feladatuk teljesítése során, úgy viszonyultak hozzájuk, mintha máris befogadnák őket, sőt, mintha mindig is az életük részei lettek volna. Megnyíltak egymásnak, és így jobban megismerkedhettek, eltölthettek együtt pár napot, szép emlékekkel is megajándékozva egymást.
További fotók és a csapat élményei:
http://www.dolcegabbana.it/discover/campagna-pubblicitaria-dolce-gabbana-ai-2016-2017-a-napoli/
Faragó Eszter