Találkozót tartottak a gimnáziumban (egy-egy esetben az általános iskola felső tagozatában is) olasz nyelvet tanító középiskolai tanárok az ELTE BTK Olasz Tanszékén, a vendéglátók Giampaolo Salvi, tanszékvezető és Szkárosi Endre, az italianisztikai doktori program vezetője, valamint Huszthy Alma, a középiskolákkal kapcsolatot tartó adjunktus voltak. A megbeszélést kisebb vitaindító előadások alapozták meg: Kormos Mária, a Berzsenyi Gimnázium tanára a gimnáziumi olaszoktatás aktuális helyzetéről, Sárkány Péter, a két-tannyelvű Szent László Gimnázium igazgatója emellett a speciális oktatás mai sajátosságait is ismertette, míg Ványi Klára, az Apáczai Csere János Gyakorló Iskola vezető oktatója az olaszoktatás helyzetét statisztikai adatok és trendek alapján jellemezte.
Olaszissimo
"Külön érdekességet jelentett, hogy, Szegedről, Szeghalomról, Kápolnásnyékről érkező tanárok ismertté tehették fővárosi kollégáik számára a vidéki iskolákban folyó olaszoktatás nehézségeit, olykor pedig meglepő eredményeit"
Az egyetemi italianisztikai oktatás helyzetéről és tendenciáiról Giampaolo Salvi, a motivációs lehetőségekről a képzés egész vertikumát tekintve Szkárosi Endre beszélt. Már az expozék közben termékeny vita kezdett kialakulni az olasz mint iskolai (ritkán) első, valamint mint második nyelv oktatásának nehézségeiről, szerkezeti és szocio-kulturális vonatkozásairól. Külön érdekességet jelentett, hogy a találkozóra vidéki városokból, Szegedről, Szeghalomról, Kápolnásnyékről érkező tanárok ismertté tehették fővárosi kollégáik számára a vidéki iskolákban folyó olaszoktatás nehézségeit, olykor pedig meglepő eredményeit.
Teljes egyetértés mutatkozott abban, hogy ez a közös párbeszéd folytatást érdemel, s hogy mind a középiskolai olaszos, mind az egyetemi italianisztikai oktatás és képzés rendelkezik olyan, kulturális és szervezeti tartalékokkal, aminek alapján a mai helyzetet konszolidálni, majd később talán fejleszteni lehet. A közös erőfeszítések kerete lehet a Magyarországi Olasztanárok Egyesületének felélesztése, a tanárok motiváció-erősítő egyetemi továbbképzése, valamint a közös fórumok (így például az Olaszissimo) felhasználása az eszmecserére.
Folyt. köv.